- 2024 메조미디어 트렌드 리포트
- [메조미디어]?미디어&마켓 이슈?2025년 1월 호
- [2023년 11월] 2024 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2023년 6월] 2023 상반기 Media Trend Report
- [2021년 9월] 명품 브랜드 캠페인 성공 사례
- [Market Trend] 타깃 보고서_30-40대 직장인 남성
- [리서치애드]2024년 11월 인터넷 노출형 광고 결산 보고
- MZ세대 건강관리 트렌드 리포트
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [2023년 11월] 금융 업종 캠페인 성공 사례
패밀리레스토랑의 선택속성이 고객만족과 브랜드충성도에 미치는 영향
자료요약
The eating out market in Korea has made a continuing progress in various forms of eating out cultures due to an increase in consumption and demand for them. As competition among the diverse restaurants becomes fierce, they pay more attention to securing loyal customers, recognizing the fact that customer loyalty is an essential factor of their survival. This study finds out attributes of customers in choosing the restaurant among the family restaurants, analyzes the importance and satisfaction of customers on choice attributes, and conducts an empirical study of the impact of choice attributes on customer satisfaction and brand loyalty. Thus, it intends to suggest marketing activities seeking long term profit and growth of the family restaurants. Sampling choice attributes for an empirical study, I used 285 questionnaires received from customers of Outback Stake House and Bennigans among the family restaurants in analyzing them.
패밀리레스토랑
소비자의 선택행동
고객만족
패밀리레스토랑