- 2024 메조미디어 트렌드 리포트
- [메조미디어]?미디어&마켓 이슈?2025년 1월 호
- [2023년 11월] 2024 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2023년 6월] 2023 상반기 Media Trend Report
- [2021년 9월] 명품 브랜드 캠페인 성공 사례
- [Market Trend] 타깃 보고서_30-40대 직장인 남성
- [리서치애드]2024년 11월 인터넷 노출형 광고 결산 보고
- MZ세대 건강관리 트렌드 리포트
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [2023년 11월] 금융 업종 캠페인 성공 사례
레스토랑 이용에 대한 온라인 구전 커뮤니케이션 평가에 관한 연구
자료요약
Restaurant online user reviews have been observed on many websites, blogs newsgroups, and so on. These restaurant reviews influence as one of forms of word-of-mouth communication to consumers who are searching information for dining-out. Online WOM has been suggested that the interactive nature of the Internet will improve market productivity by creating a new channel of communication. Consumer risk perception would occur in searching more information for dining experience` cause restaurant`s service is experience-oriented products. However, consumer`s decision-making procedure through the internet text becomes complicated because various positive and negative replies are existed underneath reviews. Furthermore, customer opinion in the Internet affects to the others functioning as a online WOM information.
구전 커뮤니케이션
마케팅
온라인 컨텐츠
온라인 정보 특성
구전 수용 요인 분석