- 2024 메조미디어 트렌드 리포트
- [메조미디어]?미디어&마켓 이슈?2025년 1월 호
- [2023년 11월] 2024 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- [2023년 6월] 2023 상반기 Media Trend Report
- [2021년 9월] 명품 브랜드 캠페인 성공 사례
- [Market Trend] 타깃 보고서_30-40대 직장인 남성
- [리서치애드]2024년 11월 인터넷 노출형 광고 결산 보고
- MZ세대 건강관리 트렌드 리포트
- [2024년 12월] 한 장이면 고민 끝! 2025 마케팅 이슈 캘린더
- [2023년 11월] 금융 업종 캠페인 성공 사례
대형할인점의 점포선택기준이 고객만족과 충성도에 미치는 영향
자료요약
This study is to examine the effect of store choice criteria on customer satisfaction and loyalty (word-of-mouth and revisit intentions) and the mediating role of customer satisfaction in the relationships between store choice criteria and customer satisfaction and loyalty in large discount stores. For these purpose, the author developed several hypotheses. The data were collected 552 shoppers who visited large discount stores and analyzed using factor analysis, reliability test, and regression analysis with Spss/PC+12 W. The store choice criteria were divided into six factors such as cognitive store image, emotional store image, service, merchandise assortment, sales promotion, and transportation and/or location factors. The results are as follows: First, cognitive store image, emotional store image, merchandise assortment, and transportation and/or location factors had a positive effect on customer satisfaction.
점포선택기준
고객만족
충성도
신뢰도
상관관계분석