- [2025년 7월] 2025 상반기 디지털 미디어 & 마케팅 결산
- 2025 메조미디어 트렌드 리포트
- [플레이디] 2025 광고·마케팅 트렌드 전망 리포트
- [플레이디] [손해보험] 시장 변화에 기회 삼아 미래를 준비하는 손해보험사들의 생존 경쟁 시작
- [2025년 5월] MEDIA & MARKET ISSUE
- [나스미디어]2024년 11월 2025 디지털 미디어 & 마케팅 전망
- 2024 메조미디어 트렌드 리포트
- 2025년 2분기 인터넷 노출형광고 결산보고
- [Case Study] Internet_쌤소나이트_하이시에라 런칭 캠페인/일동제약_비오비타 아기모델 선발 캠페인
- 2025년 8월 매체력 평가 리포트
사회 참여적 비디오 아트 표현 연구
자료요약
Since the artist is not separated from the society and region in which he lives, but affected by them, in the social participation of art, it is thought that the social issue must not be ignored. This research has social issue in the contents for social participatory art and restricts its definition to the popular transmission that corresponds to objective of pursuing public interest methodologically. The difference from a series of work represented by folk art is that it is non-ideological instead of specific ideology and Pursues public welfare of universal community, This definition may be free from the perverted recognition in which social participatory art Is represented only as labor movement or folk art. This research wishes to transmit the idea of author and participate in the Public Place of viewers without being confined to the exhibition hall where works are exposed to restricted viewers. Containing the social participatory contents and form, the work of researcher expresses by image which is video art.
사회 참여적 작가 사례 연구
제니 홀저 (Jenny Holzer)
클라우스 폼 브루흐 (Klaus vom Bruch)
매체적인 측면